<a href="https://leklyckan.se/customer/login" target="_blank">Logga in här</a>

Köpvillkor

NY Återförsäljare: Är du återförsäljare skapar du ett konto själv via vår webbplats. Ange organisationsnummer och det legala företagsnamnet. När du är färdig med din order kommer vi att godkänna dig som ny ÅF genom att maila dig en förskottsfaktura, proforma att betal till oss omgående utan dröjsmål. 

Allmäna villkor: Minimiorder 2499 kr och första leverensen sker mot förskott. Betalningen behöver vara oss tillhanda omgående för att man skall få behålla ordern oavsett betaldatum på fakturan. Där efter gäller 20 dagar netto mot e-postfaktura vid leverens. Vi förbehåller oss rätten att sänka antalet dagar för krediten vid återkommande försening med betalning av fakturor eller vid händelse av reglering via inkasso. Frakten sker via DHL och tillkommer på ordern. Frakten baseras på vikt och volym och startar på 129 kr. Fraktfri gräns 6000 kr ex. moms  (detta gäller ej för kunder utanför Sveriges gräns, där avgår 50% vid köp över 10.000 kr). Varorna är Leklyckans egendom tills full betalning skett. Vi tänker på miljön och återanvänder alltid kartonger från våra tillverkare och fabriker.

Varorna som finns i lager levereras så fort vi fått din beställning, oftast inom 2-4 dagar.
Väntar vi varor som är på ingång får du en ungefärlig leveranstidpunkt för dessa i din orderbekräftelse.
Väljer vi att delleverera rest noteras de varor som saknas och skickas vid er nästa orderläggning om inte annat överenskommelse finnes. Restordern är ej fraktfri utan behandlas ihop med din nästa order. Om vi skickar din restorder utan att du har återkopplat till oss med en ny order, då står vi för frakten. Detta kan hända när restordern legat länge på vårt lager och måste levereras ut. Anledningen till att Leklyckan inte har fri restorder utan lägger varorna på nästa leverans är pga. av att vi är unika med vårt utbud av 12 europeiska varumärken. Vårt eget varumärke finns alltid på lager och restas aldrig. När vi levererar Europeiska varumärken till er ligger vi i en tillverkares händer och får anpassa oss efter deras lagervärden och leveranstider. 

Nordiska ÅF: Vi godtar ÅF från alla länder.  Frakten från Sverige till er sker vi DHL och tillkommer på ordern. Vi erbjuder 50% på frakten vid order över 10.000 kr. Restordern är inte fraktfri men valfri. 

Faktura: Fakturan skickas från vår parter Fortnox Finans som PDF faktura till er angivna e-post. Med godset får ni endast en följesedel. 

PRISER

Alla priserna som du ser då du är inloggad i vår webbshop är exklusive moms och frakt i svenska kronor. Priset som gäller vid beställningstillfället är det som gäller även vid leveranstillfället med reservation för systemfel, tryckfel eller skrivfel. Rabatter och erbjudanden kan inte kombineras. Mängdrabatten på 6 % som vi erbjuder dras av först på din faktura. Tänk på detta om du vill upp i fraktfritt. Du behöver själv räkna av rabatten som anskaffats via mängdrabatt, för att uppnå 6000 kr och fraktfritt. Blinkande tandborste och klassisk kaninlampa vit rabatteras aldrig. Dessa artiklar ingår aldrig i ett rabatterbjudande från Leklyckan. 

Vi förbehåller oss rätten till prisändring pga. omständigheter vi ej råder över.

Fraktpris från 129 kr 


AVBESTÄLLNING/ÄNDRING/SPECBESTÄLLNING

Önskar du avbeställa eller ändra något på din beställning måste det ske omgående efter det att du har skickat iväg ordern till oss och vi har svarat dig att vi mottagit denna. Kontakta oss så hjälper vi dig! Är din order redan packad så kan vi tyvärr inte avbryta leveransen. Vi avbeställer heller inte specialbeställda varor om dessa redan är beställda från tillverkaren. Specialbeställningar är aldrig fraktfria. 


TRANSPORTSKADA/FEL VAROR/RETUR

Vid dold transportskada, fel varor eller saknade varor skall anmälan ske till oss inom 1 veckas tid. Likaså gäller om du mottar en vara där ytterpaketet har blivit förstört under transporten - anmärk det till chauffören/speditören omgående, sedan kontakta oss. Anmälan ska vara hos oss inom 10 dagar från mottagandet av försändelsen.

Vi ersätter inte för mindre skönhetsfel på presentförpackningar.

Bedriver du e-handel måste du kontrollera alla dina synliga produkter innan du skickar dem till slutkund för att kunna mottaga kredit från oss. Gäller ej förpackade produkter. Vi ersätter alltid funktionsskadade produkter. Vi ersätter inte varor som såldes av tidigare ägare 2017 och bakåt i tiden då detta är ett helt enskilt bolag. Vi ersätter produkter som vi har sålt och fakturerat. 

Vid reklamation begär vi att få bild eller ibland video på de skadade objekten så att vi kan vidarebefodra detta i vår tur till tillverkaren. Ni ersätts i första hand med nya produkter, smidigt om ni har en restorder eller snart kommer att beställa igen, men om vi anser att det blir smidigare så får ni istället en kreditfaktura av oss att dra av på er faktura. 


Missa inte att bli uppdaterad! Prenumerera på nyheter här:






Stort tack för läsningen och ha det toppen! 

Mvh

Nathalie, Kent, Johan & Maria